Kollektivtrafik

Upplands-Bro ligger attraktivt, mitt i Mälardalen. För att vår konkurrenskraft skall bli ännu bättre behöver kollektivtrafiken förbättras. Det är viktigt för att fler ska vilja bosätta sig och etablera företag här. För oss som redan bor i Upplands-Bro är det nödvändigt att vi har en utbyggd kollektivtrafik, som verkligen fungerar. Vi har kämpat för att den orättvisa zonindelningen skulle tas bort, och det har nu blivit verklighet. Kvartstrafik sena kvällar till Kungsängen har vi fått igenom. Vi fortsätter kampen för kvartstrafik till Bro!

Kvartstrafik på pendeltågen till Bro är vårt främsta krav.

Vidare vill vi:

• Utöka Busstrafiken. Det skall finnas bussförbindelse till varje pendeltåg i Bro och Kungsängen. Fler bussturer behövs mellan Bro och Kungsängen. Tvärförbindelser ska utvecklas.
  • Verka förpendeltågstrafik på helgnätter för att Upplands-Broborna tryggt och enkelt skall kunna träffa vänner och ta del av nöjen och kulturliv.
  • Verka för utbyggnad av pendeltågsstationen i Bro med ytterligare en uppgång. Se över säkerheten och förbättra tillgängligheten för funktionshindrade.